​Det faglige på Egense Friskole

Tema-fag

Hver uge arbejder vi sammen på tværs af klasserne i periodiske temaer

Tema-fag

Hver klassetrin på Egense Friskole har i deres skoleskemaer et fag, der hedder 'Tema'. Her arbejder vi, over en periode i skoleåret, med temaer, som passer til årstiden og børnenes interesser. I vores Tema-fag er der fokus på de praktiske og kreative emner såsom håndværk, design, madkundskab og billedkunst.

I 'Tema' er der rum til, at lærerne bruger deres faglige kreativitet og inden for vide rammer selv opbygger fagets indhold.

Tema-fag hver for sig og på tværs af årgange

​I tema-fagene arbejder eleverne kreativt sammen med andre elever om emnet. Nogle gange er klasserne for sig selv i Tema-fag, mens nogle emner lægger op til, at der arbejdes på tværs af årgangene.

Det skaber sammenhold, trivsel og fællesskab på skolen samt styrker børnenes sociale og faglige dannelse.

I videoen kan du se, hvordan vi i 2016 arbejde sammen i Tema-fag på tværs af årgangene. Emnet var denne gang 'drager' og drage-opsætning. Skolens elever byggede selv drager, udsmykkede dem og arbejdede praktisk med at få dragerne til flyve.​

I videoen kan man også se, hvordan store og små børn nyder at være sammen, hvilket understøtter vores fællesskab på tværs af årgange og hvor stor gavn det har for deres tryghed og trivsel, som også er en af Egense Friskoles værdier.