​Det praktiske

Friplads

Du kan søge om friplads til dit barn på Egense Friskole.

Mulighederne for friplads afhænger af størrelsen på din indkomst

friplads på egense friskole

Det koster et forældrebetalt bidrag at have dit barn indmeldt på Egense Friskole. Beløbet kalder vi for 'skolepenge'. Du kan se pris for skole og Fritter her. Du kan dog, afhængig af din indkomst, søge om friplads og/eller nedsættelse af din egenbetaling til dit barn. Du kan få tilskud til nedsættelse af både skolepenge og prisen for Fritter (SFO)

bidraget kommer fra fordelingssekretariatet

​Egense Friskole tager ikke stilling til, om dit barn kan få tilskud til friplads. Det gør i stedet Fordelingssekretariatet for friskoler og private skoler, som også står for at udbetale tilskuddet til Egense Friskole, så dit eget bidrag til skolen nedsættes.  Ansøgningsprocessen går dog igennem os og vi hjælper dig gerne.

Søg friplads for et år ad gangen

Hvert år inden skolestart udfylder du et ansøgningsskema, som du får udleveret af Egense Friskole, når du tilmelder dit barn. Når du har udfyldt skemaet, afleverer du skemaet igen til skolen, som sørger for, at din ansøgning videresendes til Fordelingssekretariatet.

tilskuddet til friplads afhænger af din families indkomst

Nedsættelsen af skolepenge vurderes ud fra din families samlede indkomst samt antallet af søskende, der også er indmeldt på skolen. Hvor meget nedsættelse, du kan få, er også afhængig af din indkomst og vurderes alene af Fordelingssekretariatet.

HVor meget tilskud kan du få?

Størrelsen på tilskuddet afhænger af din families samlede indkomst. Du kan se tilskuddene her:

​Tilskuddenes størrelse reguleres årligt. Muligvis ændrer dit indkomstniveau sig også over tid, så derfor skal der søges om friplads eller nedsættelse af skolepenge og/eller betaling til SFO ved hver skolestart.