​Vores værdier

Tryghed og trivsel

Egense Friskole & Naturbørnehus er et fællesskab,

hvor der er plads til alle, selvom vi er forskellige

Tryghed og Trivsel

​Egense Friskole & Naturbørnehus vægter børnenes trivsel højt. Vi glæder os over hinandens sejre og støtter hinanden, hvis vi falder - for det gør vi. Det er menneskeligt at fejle og det er oftest noget vi lærer rigtig meget af. Det væsentlige er, at hvis børn føler sig trygge, når de fejler, så skaber det de bedste muligheder for læring og fremgang.

Det er OK, at vi ikke er ens...

Mennesker er forskellige og det er børn også. Alt andet ville være kedeligt. I Egense Friskole & Naturbørnehus finder vi de lighedspunkter, vi deler og accepterer de forskelle vi har. Det skaber rummelige børn og danner dem socialt. Hos os kan alle lege med alle - på tværs af alder og køn. Så er børnene mindre bange for at være "forkerte" og kan bedre trives og blomstre.

​Vi har mange fælles aktiviteter

Vi har mange årlige aktiviteter - også på tværs af friskole og børnehus. Aktiviteterne skaber sammenhold på tværs af alder og understøtter vores fællesskab. Det gør, at vi har blik for hinanden, uanset om vi til dagligt går i vuggestue, børnehave, 0.klasse eller 7. klasse.