​Egense Friskole

Fra januar 2024 tilbyder Egense Friskole Mini-Dus for de børnehavebørn,
der er skoleparate til august 2024

Mini-Dus i egense 2024

Vi er glade for at præsentere vores Mini-DUS-program, som vi tilbyder i samarbejde med Egense Naturbørnehave. Vores mål er at skabe den bedste skolestart for dit barn ved at sikre en blid og harmonisk overgang fra børnehave til skole.

Hvis dit barn skal i skole til august 2024, er det muligt for det at begynde i Mini-DUS hos Egense Friskole allerede fra januar 2024. Det gælder uanset, om dit barn forinden går i Egense Børnehave, en anden børnehave eller har eventuelt har været hjemmepasset.

mini-dus giver en tryg skolestart

Mini-Dussen i Egense fungerer som et pasningstilbud i stil med børnehave fra januar 2024, men tilbuddet har fokus på den kommende skolestart i Egense Friskole til august. Mini-Dussens børn har deres egen gruppe og forberedes langsomt på den overgang, der er fra børnehave til børnehaveklasse.

Vi har allerede tilmeldt 6 børnehavebørn til vores Mini-DUS-program, som bliver klassekammerater med dit barn.

fokus på leg og tilknytning

I Mini-DUS fokuserer vi på at etablere positive relationer til skolen, så børnene føler sig trygge og glæder sig til deres første skoleoplevelse.

Undervisningen vil blive leveret af vores erfarne børnehavepædagoger i samarbejde med skolelederen, Artur Stryjak, der har gode erfaringer fra Center for Leg og Bevægelse med at skabe læring gennem leg. Du kan se vores personale her.

I løbet af de 6 måneder, dit barn tilbringer i Mini-DUS, vil de deltage i friskolens morgensamlinger, der inkluderer historiefortælling, sang og bevægelse. Efter morgensamlingen vil børnene deltage i forskellige aktiviteter i deres eget Mini-DUS lokale, hvor de vil møde skolens lærere.

Skolestart august 2024

Efter afslutningen af Mini-DUS-programmet i august 2024 vil børnene starte i deres egen børnehaveklasse (0.kl.) Her vil de lære på en legende måde om bogstaver, tal, rim og remser, 10er venner og geometriske former.

Børnene vil blive introduceret til små bøger, hvor de får en oplevelse af at læse selv og sammen med en læsemakker. Alt dette vil blive krydret med masser af leg og bevægelse, gode pauser til mad og drikke, gåture i vores skønne natur, svømmelektioner og ture ud af huset i skolens minibus.

Vi prioriterer et tæt og givende samarbejde med forældrene, som er rygsøjlen i vores friskole.

skolens samarbejdspartnere

Vi er en lille skole med store ambitioner for jeres børns fremtid, og derfor har vi flere samarbejdspartnere for at skabe et unikt skoletilbud, som I ikke kan finde andre steder. Vi samarbejder bl.a. med

Pris for Mini-DUS 2024

Pris for Mini-DUS. (Januar 2024 - juli 2024): 1935 kr. / mdr.

Pris fra skolestart (August 2024 - ) : 1000 kr. /mdr.

Læs mere om pris for friskole og fritter for at se oversigt over søskende-rabatter, SFO-tilbud mm.

Fakta om MINI-DUS 2024

• Mini-DUS opstart den 4. januar 2024

• 3 ledige pladser
  • Tryghed og en positiv overgang til skolegang

• Erfarne lærere og pædagoger samarbejder om Mini-Dussen - se en liste over vores personale

Usikker på transporten til skole?

Vi har vores egen skolebus. Den kører pt. en rute mellem Aalborg øst, via Klarup, Storvorde og Mou til Egense friskole. Vi tilrettelægger dog gerne ruten efter elevernes transport-behov eller arrangerer samkørsel blandt forældre, hvis det er muligt. Herudover buslinje 56 til og fra Egense. Vi er altid åbne for en samtale om mulighederne.

Vil du høre mere om MINI-DUS 2024?

Tag en snak med Egense Friskoles leder Artur Stryjak, på tlf. 26 82 95 74 eller via as@egefrisk.dk