Kun 3 ledige pladser i 0. klasse til august 2024

Skal dit barn have oplevelsen af at starte trygt i skole, få gode legekammerater og super læring med fokus på netop det enkelte barn? Så skal du søge om optagelse på Egense Friskole, inden pladserne går til nogle andre. Skolen prioriterer små klasser med blot 8 og op til til 12 elever for at skabe de bedste rammer for tryg og god læring.

små klasser sikrer god og differentieret læring

Ved at have små klasser kan skolens undervisere nå rundt til alle elever og tilrettelægge undervisningen bedst muligt til elevernes niveau og behov. På Egense Friskole har vi differentieret læring, hvor undervisningen tilrettelægges til elevernes niveau. To elever i samme klasse kan derfor sagtens arbejde med læringsmateriale, der ikke er 100% ens. Har vi en elev, der kan klare en større udfordring end klassetrinet ellers indebærer, så udvides undervisningsmaterialet blot med flere og mere udfordrende opgaver indenfor samme emne. Eleverne arbejder derfor med det samme materiale og kan hjælpe hinanden, men vi sikrer samtidig, at vi får udfordret de elever, der kan klare det.

Ansøg om en af de tre ledige pladser

Pladserne i friskolens 0. klasse fordeles som udgangspunkt efter først-til-mølle princippet, men som friskole har vi mulighed for kun at optage de elever, som passer ind i sammensætningen af de elever, der allerede er optaget. En fri grundskole som Egense Friskole må efter fri- og privatskoleloven selv beslutte, hvilke elever de vil optage. Det betyder for Egense Friskole, at skolebestyrelsen har valgt at prioritere små klasser med 8 og op til 12 elever i klassen. Vi vægter desuden af sammensætningen af børn i klassen skal være velafbalanceret, så der er legekammerater til alle.

Ansøg om en af pladserne ved først at kontakte skoleleder Artur Stryjak på tlf. 26 82 95 74eller as@egefrisk.dk. Her aftaler I et møde, hvor I kan besøge skolen og vi kan få et indtryk af eleven.

mulighed for mini-dus fra indtil august 2024

Hvis vi vurderer, at dit barn er et godt match til skolens kommende 0-klasse, er der endvidere mulighed for at begynde i mini-DUS via vores børnehus frem til august 2024. Det giver en blød overgang fra børnehave-liv til skoleliv. Læs mere om mini-dussen.