Ny opsamlingsrute fra Aalborg Ø. fra 1. maj og helt ny 0. klasse fra august

Egense Friskole fylder 60 år i 2023. Det er en festlig begivenhed og vi fejrer det med hele to nye tiltag på skolen. En ny opsamlingsrute til Egense Friskole fra Aalborg Øst samt en nyopstartet 0. klasse fra august 2023 til maximalt 10 elever i klassen.

Ny opsamlingsrute fra Aalborg Øst til Egense Friskole etableres i maj 2023

Egense Friskole åbner en ny opsamlingsrute med start i Aalborg Øst til Egense Friskole.

Giv dit barn en tryg "landsby-skolegang", selvom I bor i storbyen

Hvis du ønsker et trygt skoletilbud for dit barn, som i "gamle dage", hvor landsbyskolen stadig var en mulighed og hvor alle kender alle, så kan du stadig opnå det, selvom om du selv bor i et område med store kommunale skoler.

Vi henter dit barn hver morgen og kører det til Egense Friskole og ved endt skoledag, kører vi det tilbage igen.

Vi har sørget for, at ruten har trygge, centrale opsamlingssteder:

1. opsamlingssted: Tornhøjskolen, Tornhøjvej 1, 9220 Aalborg Øst
  2. opsamlingssted: Klarup bageri,
  3. opsamlingssted: Storvorde bageri
  4. opsamlingssted: Mou Hotel
  5. endestation: Egense Friskole, Kystvej 52, Egense, 9280 Storvorde

Ved alle opsamlingssteder er der belysning, butiksliv, cykelparkering og overdækning. Chaufføren kan spores på en smart app til mobilen, så I altid ved hvor lang tid, skal man vente.

Ruten starter 1. maj 2023

Helt ny 0. klasse etableres fra august 2023

Egense Friskole etablerer en helt ny 0. klasse med op til 10 elever. En god skolestart er vigtig for børns trivsel, og en skole med få elever kan skabe en overskuelig skolestart med tid til relationer og opbygning af nye rutiner. Disse faktorer er fundamentalt vigtige for en positiv skolestart, og vi på Egense Friskole vægter dem højt.

At gå i Egense Friskole er en unik og berigende oplevelse for eleverne. Egense Friskole, drives af en gruppe af engagerede forældre, og skolen har frihed til at tilpasse undervisning til deres vores værdier og pædagogiske tilgange.

Den nye 0. klasse starter fra august 2023.

Hvis du overvejer en friskole til dit barn, hvor der er højt til loftet og kort fra ide til virkelighed, så er du velkommen til at ringe til skoleleder Artur Stryjak på 26 82 95 74 og booke en individuel rundvisning.

Artur Stryjak,

Skoleleder for Egense Friskole

Egense Friskolens vigtigste karakteristika:

Færre elever i klasserne

Egense Friskole har mindre klassestørrelser end offentlige skoler, hvilket kan give eleverne mere individuel opmærksomhed fra læreren og mulighed for at arbejde individuelt med deres klassekammerater.

Fokus på elevens individuelle udvikling

Egense Friskole er kendt for at have en helhedsorienteret tilgang til uddannelse, der tager hensyn til elevernes behov, interesser og styrker. Samtidig er Egense Friskole opmærksom på elevernes faglig, social og personlige udvikling.

Aktiv læring

Egense Friskole tilskynder til en aktiv og selvstændig læring tilgang, hvor eleverne opfordres til at tage ansvar for deres eget læringsforløb og til at undersøge og opdage deres egen viden.

Kreativitet og innovation

Egense Friskole arbejder aktivt med kreative værksteder og innovation, og vi opfordrer eleverne til at tænke kreativt og tage risici i deres læring. Egense Friskole har fleksibilitet i vores læseplaner, hvilket giver mulighed for mere eksperimenterende og tværfaglig læring.

Engageret samfund

Egense Friskole er en friskole for hele familien. Skolen involverer ofte både forældre og lokalsamfund i skolelivet og har tæt bånd mellem lærere, elever og deres familier. Dette skaber et mere engageret og samarbejdende læringsmiljø.