​Egense Friskole

Optagelse

Du kan søge om optagelse af dit barn på Egense Friskole

Du kan søge om optagelse af dit barn på Egense Friskole fra og med 0. klasse til 7.-klasse. Vi optager løbende nye elever, hvis vi vurderer, at skolen og eleven er et godt match.

Egense Friskole prioriterer små klassetrin

Egense Friskole prioriterer små klasser med maximalt 8 til 12 elever på hvert klassetrin, da underviserne dermed har mulighed for at nå rundt til alle elever og tilrettelægge undervisningen bedst muligt til elevernes niveau og behov. Desuden er nogle af skolens værdier tryghed og trivsel samt fællesskab. For at sikre trivsel, tryghed og fællesskab blandt skolens eksisterende elever og eventuelle nye, overvejer vi nøje optagelsen af elever, der ønsker at begynde i løbet af et skoleår.

Prøveperiode inden optagelse

For at give både nye elever og skolen mulighed for at se hinanden an, inden reel optagelse sker, har du mulighed for at kontakte skoleleder Artur Stryjak på tlf. 29 89 72 43 eller as@egefrisk.dk og aftale en prøveperiode, hvor eleven kan deltage i undervisningen på lige fod med skolens øvrige elever.

Prøveperioden er typisk 1 til 2 uger eller en fast hverdag i en ønsket periode. Når den aftalte prøveperiode er slut, vurderer både du, eleven og skolen om eleven er et godt match til Egense Friskole.

Ansøg om optagelse til Egense Friskole