​Egense Friskole

årlige begivenheder på egense friskole

Skolen har mange aktiviteter, der understøtter vores værdier

Første skoledag

Første skoledag er en meget speciel dag i Egense Friskole. Dagen adskiller sig muligvis en del fra andre skolers første skoledag i det den først starter om eftermiddagen ved 15.00 tiden. På den måde kan forældre deltage i ro og mag.

Vi samles i skolegården for at klappe de enkelte klassetrin ind i deres klasseværelser. Herefter er der ofte en fælles aktivitet, hvor forældrene deltager og efterfølgende spiser vi aftensmad sammen. Så siger eleverne farvel til deres forældre og dagen afsluttes med, at eleverne overnatter på skolen. Vi sørger for at alle elever er trygge og har forberedt især før-skolebørnene på den nye og spændende oplevelse.

Mini galleri - første skoledag

cykelløb

En årlig begivenhed er skolens store sponsor-cykelløb, hvor alle elever og små beboere i børnehuset kører runder på deres egne cykler og samler penge ind til forskellige formål. Børnehusets beboere kører også runder på små valgfri transportmidler - oftest skub-scootere og lignende. Dagens er ofte en velbesøgt begivenhed, der styrker skolens og byen Egenses fællesskab.

Julemarked

​Hvert år er der Julemarked i Egense Forsamlingshus, hvor Egense Friskole & Naturbørnehus også deltager. Vi indsamler gaver fra en række lokale sponsorer og så sælger vi lodder. Standen bemandes ofte af vores store skoleelever sammen med deres forældre eller lærere, hvilket understøtter deres sociale og faglige dannelse.

Mini galleri - julemarked

Lejrskole

Hvert andet år er alle elever på skolen afsted på lejrskole. Turen går ofte forskellige steder hen, men ofte sover vi i telt, spiser mad omkring bålet og hygger os med forskellige aktiviteter, der understøtter vores fællesskab og børnenes forhold til naturen.

Mini galleri - lejrskole

Fastelavn

Selvfølgelig afholder vi også fastelavn på Egense Friskole & Naturbørnehus. Vi klæder os ud og slår katten af tønden i Egense Forsamlingshus.

Skolernes motionsdag

Egense Friskole afholder også Skolernes Motionsdag, på tværs af klassetrin. Det lærer vores elever at tage hensyn til hinanden og samarbejde. Vores idrætslærere er ofte rigtig kreative med at finde på spændende og sjove aktiviteter for eleverne. Eksempelvis besøgte vi AaB Flootball i 2022.

Mini galleri - skolernes motionsdag