​Det praktiske på Egense Friskole

egense dansklub

I din fritid kan du gå til dans i Egense

egense danseklub

I forbindelse med Egense Friskole og i samarbejde med Egense Forsamlingshus, er der etableret en danseklub. Det er et fritidstilbud for Egense Friskoles elever samt andre interesserede børn hver tirsdag kl. 14:00 efter skoletid.

Vi danser til pop og rock-musik som f.eks. Ed Sheeran, Billie Eilish, Spice Girls og meget andet. To gange årligt afholder vi danseopvisning. Til juleafslutning og i forbindelse med skoleafslutningen. Her inviterer vi familie og venner til at se, hvad vi har øvet os på i løbet af året.

Lær engelsk, mens du danser

Vores danseinstruktør Tania Viljoen er oprindeligt fra Kent i England, men taler dansk. Hun er halvt dansk og har b.la. dobbelt statsborgerskab.

Hvis Tania vurderer, at børnene i danseklubben kan følge med i instruktioner på engelsk, så taler vi engelsk, når vi danser. Det er en del af Egense Friskoles initiativ om Tidlig Sprogstart.

Hvor?

Vi mødes i Egense Forsamlingshus' store sal, hvor vi øver til musik på storskærm, så vi kan se de trin, vi skal lære. Vi holder en pause på et tidspunkt med snacks og drikkevarer, hvor vi hygger og snakker med hinanden.

Hvornår?

Hver tirsdag i skoleåret kl. 14:00-15:00/15:30.

Pris?

Det koster 50kr./mdr.

Vil du være med?

Alle børn fra 6 år op kan være med. Også børn, der ikke er tilknyttet Egense Friskole. Vi har en lukket facebook gruppe for forældre til børn i danseklubben. Her kan du anmode om medlemskab og høre mere.

​Kontakt

Danseinstruktør Tania Viljoen på